Elke leeftijd heeft zijn eigen uitdagingen

groeien IS het doel

Samen spelen en zingen

Iets scheppen met je handen

Verhalen vertellen en uitbeelden

De wereld verkennen

Je oren en ogen openen

voor de wonderen van Gods schepping.

Omdat elke leeftijd zijn eigen specialiteiten heeft hebben we bij de Europascouts een aantal leeftijdscategorieën die we takken noemen.  Deze takken zorgen voor aangepaste uitdagingen op elk niveau zodat elk kind een boost op weg naar zelfstandigheid krijgt.

Centrale thema's bij de Europascouts rond ontwikkeling zijn:

• gezondheid en fysieke ontwikkeling

• karaktervorming

• zin voor het concrete

• dienstbaarheid

• christelijke geloof

Bevers: 6-8 jaar

Met de kolonie beleven we duizend en één avonturen gebaseerd op het verhaal van “vrienden van het bos”, doorheen kleine spelen, knutselwerk, en natuur activiteiten… De Grote Bevers leiden ons in deze avonturen en helpen ons voorruit te gaan. Klein “bevertje” als we aankomen, worden we “bever” als we onze das krijgen. Stap na stap gaan we, met de hulp van elkaar, van de bron naar de vijver, langs beek en waterval.

WELpen en welpinnnen: 8-12 jaar

Samen met Akela, de Oude Wolven en de andere welpen ga je op jacht in de jungle; samen spelen, leren, groeien, lachen en zingen... in een gelukkige, vreugdevolle familie!
In het spoor van Mowgli, beleef je de verhalen van het Jungle Book, om lenig, slim en handig te worden.

DSCF4391.JPG.jpg
IMG_20210501_181921.jpg

NA DE welpen?

We zijn een relatief jongen groep en organiseren de gidsen en verkenners (12-17 jaar) samen met onze zustergroep 8ste Brussel en broedergroep 7de Brussel.

Leiding geven in Antwerpen is een levensveranderende ervaring!  Het doen van vrijwilligerswerk en verantwoordelijkheid dragen voor onze super kiddos leert je niet alleen veel over hen, maar ook over jou.  Als je wil zien we ons hier al in voorgegaan is, neem dan hier een kijkje in onze hall of fame.